Inkomsten voor de club

Een clubwebsite wordt primair gezien als informatievoorziening voor de leden. KorfbalAssist is echter voordurend op zoek naar commerciele mogelijkheden om de clubkas te spekken. Met onderstaande mogelijkheden is het vrij gemakkelijk om niet alleen de website, cms, support en hosting gratis te draaien, maar ook om geld te verdienen voor de Korfbalclub.

ClubTv

Binnen KorfbalAssist is het mogelijk het programma, uitslagen en mededelingen te tonen op een monitor in de kantine. Binnen deze presentatie is ruimte ingebouwd voor advertenties, zodat de club ook in de kantine op een interactieve manier plaats kan bieden aan sponsors.

Advertentienetwerk

Let op: deze vorm van adverteren is optioneel. De club bepaald zelf of er externe advertenties getoond moeten worden en de inkomsten gaan naar de club. Uitleg: het is mogelijk om automatisch gegenereerde advertenties te activeren. Deze advertenties zijn relatief smaakvol door de kwaliteit van de merken (a-merken) die adverteren en de combinatie van afbeelding en tekst. De partner in deze is een gerenomeerd bedrijf die ook op nu.nl advertenties plaatst. De club heeft inzage in de prestatie, namelijk aantal pageviews, clicks, omzet / inkomsten, CTR en CPC. Hoe meer bezoeker een club heeft, hoe hoger de omzet.

Banners

Vanzelfsprekend is er de mogelijkheid om verschillende type banners (flash, gif, jpg, etc) aan een bepaalde pagina te koppelen. Tevens kan een volgorde meegegeven worden, zodat belangrijke sponsoren boven aan komen. Ook wordt per banner het aantal clicks gemeten, belangrijke informatie voor meer inzicht en onderbouwing naar uw sponsors toe. Kijk voor een voorbeeld van gehanteerde sponsortarieven op de volgende pagina.

Videoreclames

Video wordt een steeds belangrijk medium op internet. Het is mogelijk om een korte reclamebooschap te uploaden en deze standaard voor elk upgeload filmpje te laten plaatsen. Automatisch wordt dan voor elk upgeload filmpje een stukje reclame geplakt.

SMS

Voor elk smsje dat wordt uitgestuurd voor een afgelasting, wijziging of notificatie wordt 0,25 cent in rekening gebracht aan de persoon die zich heeft aangemeld(de ontvanger). Een groot gedeelte hiervan gaat naar de telecomprovider een klein gedeelte hiervan is een kickbackfee. Wilt u meer weten over deze constructie en tarieven neem contact met ons op.

Crowd-funding

KorfbalAssist maakt het mogelijk om bezoekers van de website een gift te laten geven aan de club om te sparen voor een doel. De Korfbalclub stelt zelf het doel in: Hoeveel geld en waarvoor er geld wordt ingezameld (ballen, kunstgras, etc). De bezoeker kan middels IDeal een gift doen en het gespaarde bedrag gaat automatisch omhoog.

Webshop

Binnen KorfbalAssist zit een vrij uitgebreide Webshop module om o.a. merchandise artikelen zoals kleding en tassen te verkopen. De betaling gaat via Ideal en de bestelling kan worden opgestuurd of in de kantine worden opgehaald.

Een aantal voorbeelden

Twitter integratie

Voor elk afgespeelde video verschijnt een reclameboodschap van de Rabobank.

Uitslagen en Standen

Gezien de hoeveelheid bezoekers is het advies is om de banners op de Home, Programma komende week, Laatste uitslagen en Gastenboek aan te bieden voor EUR 110 per kalenderjaar. Op de overige pagina's is het advies EUR 50 per kalenderjaar. Er zijn voorbeelden uit de praktijk die in de eerste categorie 43 banners hebben verkocht en uit de tweede categorie 5 banners. Dit maakt een inkomstentotaal van EUR 4980,- per jaar.

sms Korfbalclub Korfbalsite sponsoring